Zespół ds. Obsługi Sygnalistów
Zgłoszenia naruszeń prawa w Politechnice Warszawskiej
Data publikacji: 15.10.2024
Regulamin dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Politechnice Warszawskiej został wprowadzony zarządzeniem Rektora z dnia 17 września 2024 r.
Przyjmowaniem zgłoszeń zajmuje się niezależny podmiot zewnętrzny – Linia Etyki Sp. z o.o., poprzez następujące kanały:
- infolinię o numerze 221292420 czynną w dni robocze w godzinach 7:00-18:00;
- platformę internetowa politechnikawarszawska.liniaetyki.com (bez prefixu www w adresie);
- e-mail politechnikawarszawska@liniaetyki.pl;
- na wniosek zgłaszającego w drodze bezpośredniego spotkania.
Zgłoszenie może być imienne lub anonimowe i powinno zawierać:
- datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę oraz miejsce naruszenia prawa, do którego prawdopodobnie dojdzie lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa;
- wskazanie podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie;
- opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa;
- wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa;
- wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia;
- wskazanie preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego
Osoba zgłaszająca „Sygnalista” podlega ochronie, Regulamin wprowadza zakaz podejmowania działań odwetowych wobec takich osób.
Zgłoszenia podlegają weryfikacji przez Zespół ds. Obsługi Sygnalistów w Biurze ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni. W przypadkach zasadnych zgłoszeń Zespół podejmuje również odpowiednie działania przewidziane regulaminem.
Skorzystanie z procedury określonej w Regulaminie jest dobrowolne i nie wyklucza skorzystania w tym samym celu z drogi służbowej.
Pełna treść regulaminu dostępna jest w BIP PW