Zespół ds. Obsługi Sygnalistów

Zgłoszenia naruszeń prawa w Politechnice Warszawskiej

Data publikacji: 15.10.2024

Regulamin dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Politechnice Warszawskiej został wprowadzony zarządzeniem Rektora z dnia 17 września 2024 r.

Przyjmowaniem zgłoszeń zajmuje się niezależny podmiot zewnętrzny – Linia Etyki Sp. z o.o., poprzez następujące kanały:

  1. infolinię o numerze 221292420 czynną w dni robocze w godzinach 7:00-18:00;
  2. platformę internetowa politechnikawarszawska.liniaetyki.com (bez prefixu www w adresie);
  3. e-mail politechnikawarszawska@liniaetyki.pl;
  4. na wniosek zgłaszającego w drodze bezpośredniego spotkania.

Zgłoszenie może być imienne lub anonimowe i  powinno zawierać:

  1. datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę oraz miejsce naruszenia prawa, do którego prawdopodobnie dojdzie lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa;
  2. wskazanie podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie;
  3. opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa;
  4. wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa;
  5. wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia;
  6. wskazanie preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego

Osoba zgłaszająca „Sygnalista” podlega ochronie, Regulamin wprowadza zakaz podejmowania działań odwetowych wobec takich osób.

Zgłoszenia podlegają weryfikacji przez Zespół ds. Obsługi Sygnalistów w Biurze ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni. W przypadkach zasadnych zgłoszeń Zespół podejmuje również odpowiednie działania przewidziane regulaminem.

Skorzystanie z procedury określonej w Regulaminie jest dobrowolne i nie wyklucza skorzystania w tym samym celu z drogi służbowej.

Pełna treść regulaminu dostępna jest w BIP PW